Otvorenjem bezimenoga postava Antonije Čačić, Galerija Aluminij iskoračila u novu sezonu

Aluminij Mostar

Sinoćnjim otvorenjem intrigantnoga bezimenog postava hrvatske akademske slikarice Antonije Čačić, mostarska je Galerija Aluminij iskoračila u ovogodišnju izlagačku sezonu. Antonija se ovom izložbom prvi put predstavlja bosanskohercegovačkomu likovnom općinstvu, a njezin apstraktni postav čini ukupno šesnaest djela većih i srednjih formata, rađenih u tehnici akrila na platnu, tijekom protekle tri godine.

- Nastale su po mojemu povratku iz Perua, točnije s Anda, gdje sam, na nadmorskoj visini višoj od 3000 metara, sudjelovala na slikarskim radionicama. Tamo postoji mjesto koje je bilo promatračnicom drevnih Inka i s kojega se pruža pogled u punomu krugu od 360 stupnjeva, što me i nadahnulo za stvaranje ovoga ciklusa. Platnu pristupam na način da prvo prolijem boju, a potom ju pokupim papirnatim ručnicima, ostavljajući one dijelove koje poimam likovno zanimljivima. Ostatak prebojavam, ponavljajući ove radnje dok zaokružim likovnu cjelinu. To je vrsta apstraktnoga slikarstva, tzv. kontroliranoga slučaja – kazala je Čačić u obraćanju Mostarcima.

Direktor Odjela korporativnih komunikacija i marketinga Aluminija d.d. Mostar Darko Juka ocijenio je kako Antonija zavrjeđuje pozornost likovne kritike koju uživa, dometnuvši kako ona, propitujući svijet na sebi svojstven način i imenujući svoja djela, postav ipak ostavlja bezimenim, otvarajući promatraču prostor za njegov osobni doživljaj, odnosno njegovo intimno prepoznavanje njezina stvaralaštva.

Povjesničar umjetnosti Nikola Albaneže o postavu je zapisao kako je u svojoj profinjenosti otvoren pozornosti promatrača. U prigodnomu kataloškom osvrtu imena Dah vizualnih mantri, Albaneže raščlanjuje kako slikarica kroz djelo projicira vlastitu energiju, ispituje mogućnosti odabranoga postupka i izlaže dobivene rezultate.

- Naizgled, ploha je vraćena samoj sebi, dvjema dimenzijama, pa ipak naše oko biva uvučeno u igru dubine planova i njihove među-slojevitosti. Tankoćutnost kojom Antonia provodi rečeno obilježava i izdvaja njezin rad. Za razliku od umjetnika koji žele naglasiti materijalnost (odnosno, kako se običava reći, materičnost) svojega medija, te apliciraju debele pastozne namaze, Antonia nadasve suptilno radi suprotno; ona finim, poput velova prozirnim premazima (s obzirom na tehniku kojom koristi papirnate ubruse, točnije bi bilo govoriti o nanosima ili otiskivanjima), lazurama gradi površinu ispod čije transparentnosti naziremo dublje slojeve, njihovu nedostižnost i neuhvatljivost. Disanje je domena ovoga slikarstva, oblici na platnima samo su zastali u nekomu trenutku, u odabranomu isječku iz kontinuiranoga skupljanja i širenja, plavičastih (hladnih) i crvenih (toplih) kromatika, uz poneke ljubičaste i zelene predjele koja se uklanjaju svakoj opipljivosti kao pregrubome činu za ove vizualne mantre – promišlja Albaneže.

Izložba ostaje dostupnom za besplatno razgledanje do 23. veljače, svakim djelatnim danom, u razdoblju od 7 do 20, te subotom od 9 do 14 sati.

Inače, Antonia je Čačić rođena 1976. u Zadru (RH). Godine 2001. diplomirala je pri Studiju dizajna Arhitektonskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (RH), gdje 2002. diplomira i slikarstvo pri Akademiji likovnih umjetnosti, u klasi prof. Eugena Kokota, da bi 2006. u Ljubljani (Slovenija) stekla i treću diplomu, uspješno završivši poslijediplomski Studij slikarstva (Akademija za likovno umetnost in oblikovanje), u klasi prof. Gustava Gnamuša. Izlagala je dosad na nizu samostalnih i skupnih izložbi, kao i likovnih festivala i radionica u rodnoj Hrvatskoj, te u Sloveniji i u Velikoj Britaniji. Antonia je članicom Hrvatskoga društva likovnih umjetnika Zagreb i Hrvatskoga društva likovnih umjetnika Rijeka.

Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Aluminij Mostar
Korporativne komunikacije